Založ si blog

Elektronicka dialnična známka za jedno euro.

Fikcia ,alebo len zbožne prianie ? Pred dvoma týždňami som absolvoval spomienkovú  okružnú cestu po jednom Bordelistane v srdci Európy zameranú na historické pamiatky s určeným hlavným stanom v blízkosti epicentra vodnej zábavy a sna mnohých Slovákov v podobe Tatralandie a Aqua parku v Bešeňovej . A keďže je moje rodné mesto vzdialené od týchto vodných atrakcii cca.250 km ,tak som si musel samozrejme zakúpiť aj elektronickú dialničnu známku,ďalej už len EDZ, na,,dialnicu´´ ktorá spája východ s hlavným mestom podľa niektorých už skoro šesť dlhých rokov a to s vedomým že ak ju nekúpim tak mi hrozí  ostrašujúca a doslova likvidačná  mastná pokuta napred avizovaná vo výške 700 eur a potom zredukovaná na pôvodných 150! Nuž som v okresnom meste vyhodil smerovku na čerpaciu stanicu s názvom OMV a u ináč slušného a pekného personálu som si poprosil jednodňovú EDZ s vedomým že takáto známka mi stačí na do jázd do cieľovej stanice a môjho hlavného stanu s tým že kultúrne aj nie-pamiatky navštívim po cestách ne cestách  druhej, tretej a štvrtej triedy. Mladá pekná obsluhujúca slečna sa na mňa pozrela,usmiala sa a na moju prosbu sa má pýta ,odkiaľ som pravé spadol a či si z nej robím žarty. A ja ,že prečo keď ja si na svoj účel cesty skutočne vystačím s jedno dňovou EDZ . To sa už za mnou stojaci a ponáhľajúci začali tiež popod fúziky po smievkávať a pozerať sa na mňa ako na mimozemšťana IT. Ja som len tíško v nemom úžase stal ,vypočul si výklad mladej slečny za kassou  ,za mnou stojacich ,pekne som zaplatil desať eúr ,zobral si potvrdenie o výpalnom a s ,,chrobákom´´v hlave som vy pochodoval smerom k môjmu autu.  Cestou k cieľu mojej cesty som samozrejme pozoroval po nájazde na,,dialnicu´´,ale aj porovnával s ostatnou vyspelou Europou kde som za ňu  nič nezaplatil , za čo som vlastne zaplatil a čo mi ponúkajú tí.ktorí ma obrali o časť peňazí za EDZ ,keď budem jazdiť mimo,, dialnice´´ ,alebo bude moje auto jednoducho stáť pred hlavným stanom alebo na nie-parkoviskách tipu sama-jama pred epicentrami zábavy ,motorestami ale aj npr. pred vstupom do skanzenu Vlkolinec v lone prekrásnej prírody. No a tak som potom cestou k môjmu cieľu  v nemom úžase už len sledoval úseky ,,dialnice´´ pripomínajuce miestami  tankodrom s úsekmi staveníšť na ktorých ma bedlivo strážili a pomáhali mi udržiavať zníženie rýchlosti pani policajti,ktorých je asi špecialitou a poslaním starať sa aj takto o duševné zdravie hromžiacich a nadávajúcich vodičov.     No ,ale podarilo sa bez ujmy na zdravý,peňaženke a technickom  stave auta doraziť do cieľovej stanice .  Týždeň ubehol ako voda,zostali len spomienky a ja som sa vydal naspäť na cestu domov a to už s radosťou ,že nebudem musieť opäť zaplatiť výpalné ,lebo som si už predplatil a stíham sa do desiatich dni vracať po tom, po čom som si prišiel odpočínuť a nabrať nových síl a elánu do ďalšieho života . Nuž a doma prišli zákonite  na rad myšlienky,spomínanie a vybavovanie si prežitého a to hlavne na ,,dialnici´´ za ktorú som dobrovolne ale v zmysle zákona o prevádzke na nej zaplatil tiež výpalné  a zároveň  sa pýtal sám seba ,ako je to možné že v Nemecku ,Beneluxe  odo mňa nikto nechcel za dialnice ani cent a v Rakúsku ,,len´´ 8.6 eura oproti desiatim u ,,nás!´´ za ten istý počet dni a to so silnou otázkou ,že prečo keď veľmi dobre viem ,že bežný rakúšan má priemernú mzdu asi štyri krát väčšiu a dôchodca tak isto priemerný dôchodok,  než má bežný občan a dôchodca u nás!!! Nuž a tak  som skúsil trocha odosobniť  začal som trocha uvažovať a rátať. Uživateľ ,,dialnice´´ v Bordelistane  npr. v BA si kúpi EDZ na jeden rok za rovných 50 eúr ,užíva si ,,dialnicu´´ každý deň a v plati za ňu cca.14 centov na deň . Ja si musím kúpiť hoci len na jeden deň alebo na prejazd po nej kvoli oprave cesty druhej,tretej triedy minimalne desať dňovú EDZ a zaplatím za túto službu na jeden deň jedno euro,teda sedem krát viac než bratislavčan !!! A aj preto sa pýtam PREČO nechcú kompetentní v tomto Bordelistane zaviesť jedno,tri ,päť dňové EDZ ,ktorých vytlačenie stojí taký istý čas a prostriedky  ako aj známky desať dňovej a pri tom by ich  cena bola adekvátna poskytnutej službe a aj dlžke času za ktorú si uživateľ zaplatí bez  pocitu ,že bol oklamaným a preplatil niekomu za to,čo vôbec nepoužil a ani nepotreboval!!! Ale dovolil som si uvažovať a rátať ďalej a pýtam sa kompetentných .Ako je možne že že niekým navrhovaná prvá pokuta vo výške 700 eúr ,,prešla´´ a patrične ministerstvo na čele s rezortným ministrom ju akceptovalo a zaviedlo do praxe bez mihnutia oka a bez akejkoľvek empatie k potencionalným porušiteľom zákona a jeho následkom  ale aj nevedomosti o tom ako a kto vlastne pokuty za porušenia bude vyberať! Ako dobre všetci vieme ,tak do dnešných dni nie je ešte vždy určená firma na vymáhanie týchto pokút a odklad vymáhania sa upravil len na rýchlo zlepeným zákonom až na dobu dvoch rokov!!! A čuduj sa svete ,že múdrych a kompetentných opäť neosvietilo ani pri úprave zákona a pokuty na  terajších 150 eur a nenapadlo ich automaticky každému porušiteľovi tohto zákona priratať aj cenu celoročnej ,popri páde pol ročnej EDZ  a tak eliminovať jeho pripadne opakovane porušenia zákona  alebo aj pokušenie oň! Samozrejme s tým ,že už by bol ,,za bukovanym´´ v systéme a tak sa predchádzalo recidíve ale hlavne pokušeniu , stresu ,prípadnej havarie  za volantom pod vedomým porušením zákona o EDZ!!! Ale ,čo sa namiesto toho represálneho  vymyslelo ? Nuž to,že každé opätovné porušenie tohto zákona sa ,,vyrube´´ ďalšia pokuta vo výške 150 eur!!! Čo vy na takéto riešenie ,pani kompetentní konajúci pod nálepkou POMAHAŤ A CHRANIŤ??? Tak chcete skutočne naplňať toto heslo ,alebo je to len jeden  z ďalších dôkazov o tom ,že nerobíte tak,ako myslíte a nemyslíte tak,ako hovorite ale , len naháňate peniaze niekomu do predu určenému ,ktorý si príde aj vašou ,,zasluhou´´ za istý čas  na pekne peniaze! Ale poďme ešte ďalej. Pýtam sa vás kompetentni ,ako je možne že policia z  okolitých štátov  dokáže vymôcť pokutu  aj od porušovateľov zákona z tohto Bordelistanu a nemá problém doručiť mu obálku so šekom  a po písaným priestupkom na jeho adresu?!  Ako je to možné ,že tam to problémom nie je,ale tu na sa toto podsúva občanom  ako veľký problém a na miesto riešenia sa uvádza len štatistika o počte porušovateľov zákona o EDZ,,momentálne je evidovaných asi cca. 200 000 porušení,a výške ne vymohnuteľných peňazí !!!  A to sme dnes už v tzv.dovolenkovo-uhorkovej sezóne kedy je aj nárast turistov zo zahraničia do tohto Bordelistanu väčší, ale zato  je  ich možnosť zakúpiť si EDZ už na hraničných priechodoch menšia ,lebo spoločnosť majúca na starosti predaj EDZ nie je schopná zabezpečiť ich predaj už priamo na hraničných priechodoch . A tak je aj preto možný  aktuálny nárast porušiteľov zákona o EDZ bez možnosti  dania a vymahania  možnej pokuty .  Takže veľa vážení ne-kompetentní ,ako je to vlastne s vašou ochranou a pomáhanim občanom v tomto smere ,ktorí vás iste aj volili a mysleli si ,že im chcete skutočne pomáhať a aj ich chrániť??? Dožijú sa títo vaši ľudia jedno eurovej EDZ na jeden deň ,ktorá im iste pomôže a uľahčí život ,ale predovšetkým zmení ich  názor na spôsob vládnutia a rozhodovania o nich bez nich za ich dane?!

Čo nie je dovolené pánovi , to je dovolené volovi! ! !

03.08.2017

Už dlhší čas sledujem istú skupinu účastníkov jednej,,krvnej skupiny“, ktorej trónia niekoľkí neomylní blogeri, ktorých vedie jeden z ,,najmudejších“ na planéte s názvom Zem! Jeho príspevky ako aj jeho pritakačov sú perlami ľudského ducha ,múdrosti a hlavne neomylnosti za ktoré by sa iste nehanbil tak,ako pán tak aj jeho vôl. To ,čo dokážu [...]

Od nenávisti k bezmocnosti. . . .

01.08.2017

Nenávisť, nás sprevádza celým našim životom ako jedná z mnohých zlých vlastností ,ktorú sme dostali do vienka a ktorú v nás sami prebúdzame vždy vtedy ,keď sa nevieme vyrovnáť so situáciami do ktorých sme sa dostali aj vlastnou vinou a pričinením a my ju nevieme vyhodnotiť a to hlavne v prvých momentoch pod vplyvom emócií a máme pocit ,že nám ubližuje celý [...]

Koaličná zmluva, alebo prečo sa bojí ZLEPENEC voli ča. . .

06.04.2016

Po vládnutí jednej strany spôsobom ,,VYHRAJ VOĽBY A MÔŽEŠ VŠETKO!“ prišlo po posledných voľbách k ako takému precitnutiu národa slovenského a ten si v nich povedal ,dosť jednej Lumpen-partie ,arogantnosti a hrabania len jedným Smerom .A vysledok sa dostavil v podobe na rýchlo zlepeného ZLEPENCA a strachu zo straty moci, ale aj nečakaným vstupom krajneho extrémizmu do [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 18575x
Priemerná čítanosť článkov: 2654x

Autor blogu

Kategórie